Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van antwoorden op veelgestelde vragen. Mocht je vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met mij op. Om het antwoord op een vraag te lezen, kun je op de betreffende vraag klikken.

A: Op deze pagina zijn een aantal manieren te vinden waarmee een vergeten / verloren wachtwoord is terug te halen. Indien het na het volgen van de gegeven opties nog niet lukt om in te loggen, is het ook mogelijk om contact met mij op te nemen. Let er wel op dat deze website los staat van WordPress en het niet mogelijk is om te helpen met verloren WordPress blog wachtwoorden (sites die eindigen in .wordpress.com ).
A: Voor gratis themes kan je op de website van WordPress zelf terecht. Voor wie wat meer wil dan dat de gratis themes bieden of juist de mogelijkheid voor ondersteuning, is een premium theme vaak een betere keus. Ook voor bijvoorbeeld een webshop of zakelijke website is het beter om voor een premium theme te gaan.
A: Dit kan via een FTP programma. In dit bericht kan je er meer informatie over vinden.
A: Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden beschikbaar. De eerste is om lokaal WordPress te installeren en daar de dingen op uit te proberen. Een andere manier is om een subdomein aan te maken op je website (verschilt per host hoe dit moet) en met behulp van deze plugin in onderhoudsmodus te gaan.
A: Dit bericht legt je alles uit over de optie in WordPress zelf om een eigen menubalk te maken.
A: Waarschijnlijk heb je nog een oud index bestand op de website staan wat dit probleem veroorzaakt. Je kunt dit simpel oplossen door via FTP naar de map te gaan waar je WordPress hebt geïnstalleerd en vervolgens het bestand “index.html” te verwijderen of te hernoemen.
A: Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit simpelweg doen door in het WordPress dashboard de betreffende pagina te openen. Vervolgens zal je ergens een veld “Reacties” zien en kan je de optie “Reacties toestaan” uitvinken. Als je daarna de pagina opslaat, zal het niet langer mogelijk zijn om te reageren op de pagina.Indien je het veld “Reacties” niet ziet staan, kijk dan eerst bovenin het scherm bij “Scherminstellingen” of dit veld aangevinkt is.
A: WordPress ordent automatisch de pagina’s op alfabetische volgorde. Indien dit niet gewenst is, kan je in het WordPress dashboard naar een pagina gaan en onder “Pagina attributen” een volgorde nummer geven. De pagina met nummer 1 komt vooraan te staan, gevolgd door nummer 2, etc. Indien je slechts een aantal pagina’s een nummer geeft, komen deze als eerste in de balk te staan en worden de overige pagina’s op alfabetische volgorde gesorteerd. Voor meer informatie hierover, zie dit bericht.
A: In het WordPress dashboard kan je onder “Instellingen > Lezen” aangeven wat de homepagina bevat (laatste berichten of een statische pagina). Wanneer je kiest voor de statische pagina, dien je bij voorpagina op te geven welke pagina te zien moet zijn (je moet dus eerst een voorpagina maken). Vervolgens moet je ook een berichtenpagina opgeven waar standaard de berichten onder worden geplaatst (zoals “Nieuws” op deze website).
A: Dit plaatje heet een favicon en je kunt hier uitleg vinden over hoe deze ingesteld kan worden.
A: Als het niet meer mogelijk is om op een bepaalde optie te klikken, bijvoorbeeld het dikgedrukt maken van een stuk tekst of het invoegen van hyperlinks, dan komt dit in de meeste gevallen door een plugin of thema dat dwars zit. De oplossing hiervoor is alle plugins uitschakelen en kijken of het dan weer werkt. Is dit het geval, dan moet je nu een voor een de plugins weer aan zetten en kijken wanneer het probleem zich weer voor doet. Zo kan je erachter komen welke plugin er dwars zit en deze, indien mogelijk, updaten of tijdelijk uitgeschakeld laten. Mocht het zo zijn dat het probleem zich nog steeds voor doet terwijl alle plugins zijn uitgeschakeld, dan is het verstandig om eens te wisselen van thema en te kijken of het probleem dan nog steeds is. Indien het thema voor het probleem zorgt, is het beter om over te gaan op een nieuw thema of het bestaande thema te updaten als dit mogelijk is.
A: Deze 404 melding geeft aan dat er mobiele (iOS) gebruikers zijn op je website en hiervoor geen speciale afbeelding beschikbaar is. Het probleem is makkelijk en snel op te lossen door de stappen in dit bericht te volgen.
A: Niet ieder WordPress thema is translation ready. Gelukkig is het mogelijk om dit zelf voor elkaar te krijgen. Zie hiervoor het bericht Thema vertaalbaar maken.
A: Het komt heel vaak voor dat je website door de tijd heen trager wordt en dit kan verschillende oorzaken hebben. In het bericht WordPress website traag? wordt hierop ingegaan en worden mogelijke oplossingen besproken.

Reacties zijn afgesloten.